Fit

Dorsz z chrupiącą szynką parmeńską, cukrowy groszek, szparagi i pomidorki koktajlowe z czosnkiem

10:00




Wiosna to czas lekkich dań i pięknych, wyrazistych barw na talerzu. To czas moich ukochanych szparag, groszku cukrowego i wszystkiego co zdrowe a co uwielbiam najmocniej. Podzielę dziś się z Wami przepisem na coś pysznego, delikatnego i kolorowego. Jeżeli masz kilka patelni i mało czasu to to danie wykonasz w 10 minut! 

Składniki (na 2-3 porcje):

  • 300-400 gram filetu z dorsza
  • 200 gram groszku cukrowego 
  • natka pietruszki
  • czosnek 
  • 300 gram pomidorków koktajlowych 
  • sól, pieprz
  • pęczek szparag 
  • 3-4 plastry szynki parmeńskiej 
  • sok z cytrny
  • olej do smażenia 
Groszek cukrowy podsmażam minutę z solą, pieprzem i posiekaną natką pietruszki. Szparagom odrywam zdrewniałe końce i kroję w plastry, również podsmażam chwilę, doprawiam. Pomidorki smażę z czosnkiem, solą, pieprzem i natką. Chipsy suszę w piekarniku bądź na suchej patelni do momentu aż staną się chrupki. Dorsza doprawiam solą, pieprzem i sokiem z cytryny i smażę dosłownie po minucie z każdej strony jeśli filet jest niezbyt gruby lub po dwie minuty jeżeli jego grubość jest większa niż 2 cm. Podaję danie: podsmażony groszek, szparagi i pomidorki z czosnkiem przekładam na talerz, obok układam rybę. Wierzch dania posypuję pokruszonymi chipsami z szynki i dekoruję danie natką z pietruszki. Podaję od razu. 

Smacznego, Klaudia!








Zobacz także

0 komentarze