Fit

Ryż smażony z ciecierzycą i brokułem w maśle orzechowym

10:06


Nie wiem co ze mną się dzieje ale ostatnio w mojej kuchni gości często wegetariańskie i wegańskie jedzenie. Ze względu na wykluczenie nabiału otworzyłam bardzo szeroko umysł na nowe smaki i kompozycje. Nadal jestem zagorzałą fanką mięsa ale testowanie, gotowanie i próbowanie nowych potraw bez jego udziału stało się dla mnie również przyjemnością. Pyszny smażony ryż z dodatkiem ciecierzycy i masła orzechowego oraz brokuł to propozycja na dobrze zbilansowany, pełnowartościowy posiłek bogaty w białko, zdrowe tłuszcze i węglowodany a przede wszystkim - co najważniejsze dla mnie - smaczna propozycja, na doskonały obiad lub kolację. 

Składniki (na 2 duże porcje):
  • 50 gram suchego ryżu Basmati 
  • 1 puszka ciecierzycy 
  • 200 gram brokuł 
  • 50 gram masła orzechowego
  • czerwona cebula 
  • czosnek 
  • olej do smażenia 
  • natka pietruszki 
  • sok z 1/2 pomarańczy 
  • sól i pieprz
  • chili w płatkach 
Ugotuj ryż na sypko. Brokuł podziel na różyczki i podgotuj we wrzątku 5 minut a następnie odcedź i przelej zimną wodą. Na patelni podsmaż posiekaną cebulę i czosnek oraz szczyptę chili. Dodaj ryż i ciecierzycę. Dokładnie wymieszaj składniki i smaż jeszcze 5 minut. Dodaj masło orzechowe, sok z pomarańczy i dopraw danie solą oraz pieprzem. Na koniec smażenia dodaj brokuł. Ponownie wymieszaj danie. Przed podaniem posyp natką pietruszki. Podawaj na ciepło. 

Smacznego, Klaudia. 



Zobacz także

1 komentarze