Fit

Dorsz curry ze szparagami i groszkiem

09:30



Z moimi pacjentami często jest tak, że nie jadają ryb bo nie do końca wiedza jak je przygotować a jedyna forma w jakiej je do tej pory je jadali to, o zgrozo, smażone w panierce i morzu tłuszczu- oczywiści podane z frytkami lub co gorsza jako paluszki rybne (kto to w ogóle je?). Dziś prezentuję Wam przepis na danie właśnie z dodatkiem ryby w formie potrawki curry ze szparagami, pomidorkami i groszkiem oraz świeżym tymiankiem, który niestety już wyzionął ducha. W każdym razie - jest to proste, sycące danie, które idealnie sprawdzi się jeżeli jesteś na diecie redukcyjnej. Przygotujesz je w 15 minut!


Składniki (na 2 porcje):

  • 400 gram dorsza
  • 150 ml mleka kokosowego
  • czosnek 
  • szalotka
  • garść mrożonego groszku 
  • pęczek szparag zielonych
  • pomidorki koktajlowe
  • zielona pasta curry- łyżka 
  • sos sojowy 
  • olej do smażenia 
  • ocet ryżowy lub sok z cytryny
  • świeży tymianek
  • ryż brązowy do podania 
Gotuję ryż. Na oleju smażę czosnek i szalotkę. Dodaje posiekane drobniej szparagi (pozbawione końców) oraz groszek. Smażę chwilę składniki i dodaję pomidorki. Wlewam mleko kokosowe i gotuję sos 5 minut. Dorsza kroję w kostkę. Sos doprawiam pastą curry, sosem sojowym i octem ryżowym. Na koniec gotowania dodaję do sosu dorsza, ściągam sos z ognia i mieszam dokładnie całość. Podaję z ryżem i posypuję tymiankiem. 

Smacznego, Klaudia!



Zobacz także

0 komentarze